Upgrade to Chess.com Premium!

YouTube Tryouts!


  • 14 months ago · Quote · #241

    rnunesmagalhaes

    I only watched squarology's video, and liked it al lot

  • 14 months ago · Quote · #242

    viperone

    another vote for Aww Rats...

  • 14 months ago · Quote · #243

    sleeping-beauty

    @Chasm1995 If you knew me at all you would understand that regardless of how much i like someone, I would never tell people to vote for someone i didnt feel was capable of doing the work. It is just not what im about, people who know me know that about me. 

      You are still young and i understand that your life experience is limited in that way. This is not about who popularity in high school or college. Its about a man devoting much of his time freely to help others improve their game. He deserves to win period. He has worked very hard for it.

  • 14 months ago · Quote · #244

    negotiate

    http://youtu.be/S9YXyjkwIZc

    A small taste of what's I've got to offering... Lol so outclassed here but I believe that helps me get better? No worries the shows called " how u beat me in chess" and I haven't viewed it yet... Prolly a bunch of great stuff cheers

  • 14 months ago · Quote · #245

    e245

    I like the videos of Squarology

  • 14 months ago · Quote · #248

    simplemiddle

    I vote for aww-rats.

  • 14 months ago · Quote · #249

    FreeCat

    My vote goes to squarology.

  • 14 months ago · Quote · #251

    jadedog

    Thanks for the technical info gents. Smile

  • 14 months ago · Quote · #253

    Mainline_Novelty

    Oh I just realized I forgot to vote Tongue Out

    I'll go with :

    1. Squarology

    2. Aww-rats

    3. Gargleblaster

  • 14 months ago · Quote · #254

    Mainline_Novelty

    squarology wrote:

    Mainline_Novelty wrote:

    This isn't really a "Blitz Session", but I thought I'd leave it here anyways : http://www.youtube.com/watch?v=ylAyJeV0g5w 

    Basically a mix of puzzles, blitz and rants. If you liked it, check out the four previous episodes :)

    Hey, that was awesome. I only saw the first 15 minutes or so but there was a good bit of educational material. Heck, even the part where you talk about IM Pool was educational. Some quotes I liked: "I am sick: I got a runny nose, a sore throat and an ear infection. I'm also feeling lazy." "I'll see you on the other side of the paused video, whatever that means." "You're a 2200, how do you not know basic opening theory?" And lastly, "It's kinda funny, I can't develop any of my kingside pieces...AT ALL."

    I tried to be that articulate in my recent videos but I was like "uhh, yeah, umm, well, huh? oh, yeah. so, yeah." It's like the more I try to explain the worse I explain.

    lol thanks Tongue Out

  • 14 months ago · Quote · #255

    jadedog

    Yeah, Mainline_Novelty was a lot of fun to listen to. He keeps it rolling along nicely and can play good chess at the same time. Awesome. Smile  

  • 14 months ago · Quote · #257

    amatos

    negotiate escribió:

    http://youtu.be/S9YXyjkwIZc

    A small taste of what's I've got to offering... Lol so outclassed here but I believe that helps me get better? No worries the shows called " how u beat me in chess" and I haven't viewed it yet... Prolly a bunch of great stuff cheers

    I see you have a Mac? you might want to use Quicktime to record the screen and then edit the video with iMovie ;)

    If you get some echo, try to put the volume to the minimum (in the quicktime controls)

  • 14 months ago · Quote · #258

    samuelmbrad

    A little late to the party! But hopefully not too late. Always enthusiatic, hopefully poetic, and sometimes play good chess!

    Throw in a couple Rensch pop culture references too! 

    Let me know what you think everybody!
    Gotta love chess.com.

    http://www.youtube.com/watch?v=8PZViu0eAHM&feature=youtu.be
     

  • 14 months ago · Quote · #259

    jetfighter13

    squarology wrote:

    Technical Details:

    Camtasia Sudio 8 to record the screen.

    Microsoft LX-3000 Headset to record my voice.

    *I should also note I lower the volume slider really low when I am about to record. That way I don't squelch when I talk. Later when I edit the video I amplify the volume three-fold.

    how much did the screen recorder cost ??


Back to Top

Post your reply: