x
Chess - Play & Learn

Chess.com

FREE - In Google Play

FREE - in Win Phone Store

VIEW
The Time in chess... (O tempo no xadrez...)

The Time in chess... (O tempo no xadrez...)

Boris_McQueen
Aug 17, 2016, 1:33 PM 5

Hello, are you fine?

I would like to show some of my thoughts and reflections about the time in chess. Did you already loose a game wich you have a strong move or combination to do, or even a mate in one or two and your opponent find an answer wich leads him to a win against you?

Did you already been at a situation when you see a strong sequence of moves wich could bring to you great advantages, and the opponent challenge and destroy you with a unexpected move? 

If one or even both this situations happened to you, perhaps  you may be being a victim of time in chess. It will be? 

Reflict with me:

In chess we have some times...

The time that runs at the clock.

The time to realize your plans and your strategies.

The time to your opponent realize their plans and their strategies. 

The time your intuition leads to find a move to solve your problems or increase an advantage at a chess game.

The time your mind needs to calculate whether a movement is actually able to achieve your goals in a certain position on the board. 

All of this possibilities in an only word: time...

Perhaps because of that chess is such an interesting game. It is a mental game, a strategic game, but I think It is also a spiritual game.  

Sometimes in chess, like in life, the things don't happen at the moment we wanted they to be. It could be a miscalculation? 

Perhaps there is a right time to achieve each goal and remain consistent in assesment that are presented to us is a good way to go.

Do you agree with me? 

Let your words here.

Hugs and good reflections!

 

Opa, tudo bem?

Eu gostaria de mostrar alguns de meus pensamentos e ideias sobre o tempo no xadrez. Você já perdeu um jogo em que tinha um forte movimento ou combinação, ou mesmo um mate em um ou dois e seu oponente encontrou uma resposta que o levou a vitória contra você?

Você já esteve em uma situação em que você vê uma forte sequência de movimentos que podem levá-lo a grandes vantagens e o oponente o desafia e lhe destrói com um movimento inesperado?

Se uma ou mesmo ambas essas situações aconteceram com você, talvez você possa estar sendo uma vítima do tempo no xadrez. Será?

Reflita comigo:

No xadrez nós temos vários tempos...

O tempo que corre no relógio.

O tempo para realizar seus planos e suas estratégias.

O tempo para o seu oponente realizar seus planos e suas estratégias.

O tempo que sua intuição leva para encontrar um movimento para resolver seus problemas ou incrementar uma vantagem em um jogo de xadrez.

O tempo que sua mente precisa para calcular se um movimento é realmente capaz de atingir os seus objetivos em uma certa posição no tabuleiro.

Todas essas possibilidades em uma única palavra: tempo...

Talvez por causa disso o xadrez é um jogo tão interessante. Ele é um jogo mental, um jogo estratégico, mas eu penso que ele é também um jogo espiritual.

Por vezes no xadrez, como no vida, as coisas não acontecem no momento em que nós queríamos que acontecessem. Isso seria um erro de cálculo?

Talvez haja um momento certo para atingir cada objetivo e manter-se coerente nas situações que aparecem para nós seja um bom caminho. 

Você concorda comigo? 

Deixe suas palavras aqui.

Abraços e boas reflexões!

 

Online Now