Blogs

بهای آمریکا ستیزی...

Turbolance
| 4

متن زیر بخشهایی از مصاحبه بسیار طولانی دکتر صادق زیبا کلام با ماهنامه نسیم بیداری است که خواندن کاملش رو به همه دوستان توصیه میکنم.....

" بیست یا سی سال پیش اینکه ایران توی دهن آمریکا می زد از اهمیت زیادی برخوردار بود اما شما توجه کنید که قهرمان های امروز کسانی نیستند که توی دهن آمریکا می زنند. قهرمانان امروز نلسون ماندلا ،آن سانگ سوچی، وسلاو هاول و ... هستند که برای دموکراسی مبارزه می کنند. امروز کسی برای شما تره هم خورد نمی کند که شما توی دهن آمریکا زده اید این زمانی ارزش داشت که چه گوارا بت بود اما امروز حتی در خود ایران کسی فاتحه هم برای توی دهن آمریکا زدن نمی خواند . شما اگر وارد دانشگاه تهران شوید و روی یک چهار پایه ایستاده و مرگ بر آمریکا بگویید کسی نمی ایستد که با شما همراهی کند اما اگر شما از دموکراسی و آزادی سخن بگویید متوجه می شوید که جمعیت زیادی شما را احاطه خواهد کرد.

در دهه بیست فداییان اسلام را داشتیم که یک گروه تندرو و در اقلیت بودند الان هم بله یک عده با لنگه کفش و پاره آجر به ماشین رئیس جمهور حمله کردند که چرا با اوباما صحبت کردید. سوال من این است اگر الان رفراندوم برگزار شود و از مردم ایران پرسیده شود که رابطه با آمریکا اری یا خیر؟ من فکر می کنم که بالای هشتاد درصد می گویند اری. بله سی سال پیش حق با شما بود وقتی دانشجویان پیرو خط امام رفتند به سفارت آمریکا و آنجا را گرفتند من قرص و محکم به شما می گویم به جز مرحوم مهندس بازرگان هیچ جریان دیگری نبود که همراهی نکند. حزب جمهوری اسلامی ،سازمان مجاهدین انقلاب ،تشکل های پیرو خط امام ،مسعود رجوی ،چریک های فدایی خلق و ... اصلا شما بگویید کی حمایت نکرد من خاطرم هست که آن سال دسته جات سینه زنی از اطراف و اکناف تهران راه افتاده و جلوی سفارت عزاداری می کردند اگر اشتباه نکنم آن سال ،محرم در آذر ماه بود تمام دست جات جلوی سفارت می آمدند مثل اینکه آنجا حرم است. شما قبول کنید فضایی که در حال حاضر در ایران به وجود آمده با آن زمان متفاوت است. شما تردیدی به خود راه ندهید که این فضا در عراق هم هست در عربستان هم هست.

این واقعیت تلخ را هم نمی توان نادیده گرفت که ما در این 34 سال بهای سنگینی برای امریکا ستیزی مان پرداخت کرده ایم. شما اگر به 34 سال قبل برگردید متوجه می شوید که ترکیه و ایران کم و بیش در جایگاه اقتصادی یکسانی قرار داشتند. اما بعد از این 34 سال ایران کجا قرار گرفته و ترکیه به کجا رسیده؟ شما یادتان باشد که ترکیه سالانه 150 میلیارد دلار صادرات دارد بدون اینکه یک بشکه نفت و یا یک کپسول گاز داشته باشد. ترکیه در حقیقت ده تا 13 میلیون توریست دارد حال اگر هر توریست تنها 1000 دلار در ترکیه خرج کند شما می توانید محاسبه کنید که چه درآمد هنگفتی نصیب ترکیه می شود یا امارات همینطور. البته من قصد بی احترامی به اعراب را ندارم ولی واقعیت این است که 34 سال قبل ما به امارات ،یخ ،گوسفند، پپسی کولا ، کوکاکولا و ...صادر می کردیم و تنها عشق اماراتی ها این بود که به ایران بیایند و به شیراز سفر کنند حالا امارات به قطب تجاری خاورمیانه تبدیل شده است. حالا اگر کسی از من بپرسد که شما که دانش فنی و امکاناتتان از امارات کمتر نبود و این همه فارغ التحصیل دانشگاه شریف و پلی تکنیک دارید که در آمریکا و خارج غوغا کرده اند پس چرا شما هشتتان گروی نهتان است؟ من پاسخ خواهم داد که به خاطر بهایی است که ما برای آمریکا ستیزی پرداخت کردیم اگر ترکیه توانست با تیک آف توانست از مدار توسعه نیافتگی خارج شود و به یک قدرت اروپایی تبدیل شود و در برابر ما همچنان اندر خم یک کوچه ماندیم و دلمان را خوش کردیم که کرم خاکی به کره ماه فرستادیم، این بهایی است که برای امریکا ستیزی پرداخت کرده ایم بعدها معلوم خواهد شد که ما چه بهای سنگینی را پرداخت کردیم تا پرچم قهرمانی مبارزه با استکبار و نظام بقول خودمان سلطه را در دست بگیریم.

اگر آقای روحانی موفق شود من فکر می کنم که مرکز قدرت احساس شکست نمی کند چون خواهد گفت که ما اجازه این کار را دادیم بنابراین اگر آقای روحانی موفق شود اعتبار آن را از ان خود خواهد کرد. اگر هم موفق نشود هسته قدرت خواهد گفت که من از ابتدا به شما گفته بودم که فایده ای ندارد اما اصرار آقای روحانی و هاشمی موجب شد تا به این مساله تن بدهم و اجازه دادم که شما آمریکا را محک بزنید. من که از همان ابتدا گفته بودم که این کارها فایده ای ندارد اما کسانی که هی مصر بودند که رابطه برقرار کنیم خوب حالا خودشان بینند که فایده ندارد و آمریکا آدم بشو نیست. به نظر من نتیجه هر چه شود برای قدرت، نتیجه برد را به دنبال خواهد داشت. این بازی برد برد است اگر روحانی ببرد تحریم ها کم خواهد شد اما اگر روحانی موفق نشود که به احتمال زیاد اینطور خواهد شد قدرت خواهد گفت ما می دانستیم که آمریکا شیطان بزرگ است."