Home
Play
Puzzles
Learn
Watch
News
Social
More
Sign Up
Log In
English
Light UI
Dark UI
Support
Sign Up
Log In
Forums
Forums
Chess Openings
Chess openings
Sort:
Ziephyrix
Oct 21, 2023
0
1.Caro-Kann Defense 2.Sicilian Defense 3.English Opening 4.King's Gambit 5.French Defense 6.Réti Opening 7.Queen's Gambit 8.Alekhine's Defense 9.Scotch Game 10.King's Indian Defence 11.Dutch Defense 12.King's Indian Attack 13.Aron Nimzowitsch 14.Pirc Defense 15.Scandinavian Defense 16.Nimzo-Indian Defence 17.London System 18.Benko Gambit 19.Bird's Opening 20.Philidor Defense 21.Petrov's Defense 22.Catalan Opening 23.Bogo-Indian Defense 24.Slav Defense Italian game Jerome's gambit From's gambit Saragossa opening Sodium attack Nakhmanson gambit Von Hennig Gambit Duras Gambit Grob opening Polish opening Englund Gambit Tennison gambit Spanish game / Ruy Lopez opening Smith-Morra Gambit Blackmar-Diemer Gambit Lisitsyn Gambit Colle System Nimzo-Larsen Attack Richter Veresov attack Torre Attack Trompowsky attack Philidor Defense Danish gambit Icelandic gambit Grunfeld defense Benoni defense, Old Benoni Devin Gambit St Georges Defense Black Lion system The Crab The Potato opening The Bongcloud Fried fox opening Fried Liver attack Blumenfeld Gambit Albin Countergambit Berlin Defense The hippopotamus Elephant gambit Center gambit Owen defense Wing gambit Hungarian opening Zukertort opening Colle-Zukertort system Jobava London system Modern defense.
Log In
or
Join
Forums
Hot Topics
Unanswered
-- Category --
Most Recent
THINKING IN CHESS . . .
RichColorado
13 min ago
Today's Winning streak🥳
Kushagra23ti07
15 min ago
How does white win this endgame?
kenji-nakamura
16 min ago
Blunder Watch
Mickdonedee
16 min ago
Extremely low rated puzzles
Big_Drain
20 min ago
I don't know
xPrz3m3k_24
22 min ago
Favorite player?
AssaultingChicken
22 min ago
What is the max number of brilliant moves you can get in a chess.com game?
CreaKalla
26 min ago
If you find mate in 1, you’re a genius 🧠
PGT_5665
28 min ago
What is the best opening to start with?
AssaultingChicken
29 min ago
Forum Legend
Following
New Comments
Locked Topic